5 mód, ahogy a helyi SEO és a tartalommarketing együttműködik a több helyen működő vállalkozások számára
Majdnem hétmilliárd helyi keresés történik havi szinten, és az első oldalon való megjelenés most fontosabb, mint valaha, különösen a franchise és több helyen működő vállalkozások számára. Miért fizetnél érte, amikor egy erőteljes kombinációval ingyen is megkaphatod a helyi SEO és a tartalommarketing erejét? Az ügyfelek problémáit megoldó releváns, helyi tartalom nyújtása nemcsak javítja vásárlási élményüket, hanem növeli a láthatóságát a kereséseknél is.
Optimalizálj mind a helyi, mind a mobil keresésekhez
Kezdd azzal, hogy kideríted, milyen szavakat keres a célközönséged. Ezt megteheted a keresőmotorokban történő kulcsszavakhoz kapcsolódó keresés végzésével. Görgetj le a találatok aljára, és jegyezd fel a kapcsolódó kereséseket.
A keresések, amelyek a "olajcsere" kifejezéssel kapcsolatosak
Vagy használj egy kulcsszókutatási eszközt.
Azután gondolj olyan szavakra, amelyek leírják a földrajzi elhelyezkedésedet, azokat a területeket, amelyeken szolgáltatsz, és ahol az ügyfeleid vannak. Kombináld ezeket a szavakat és építsd be a szövegbe.
Most lépj egy lépéssel tovább, és optimalizálj mobilkészülékekre is. A "mellettem" vagy "közelben" végzett keresések száma 2015-ben megduplázódott, és azok 80%-a mobilról érkezik. Ebben az esetben a felhasználók nem csak információkat gyűjtenek; döntéseket hoznak. Valójában az összes mobil keresésből négyből egy vásárlássá alakul, és majdnem háromból kettő egy téglatest és habarcs üzletbe vezet. Élj a "mellettem" trenddel azzal, hogy weboldaladat mobilbarátává teszed, információidat naprakészen tartod és minél több pozitív véleményt szerezhetsz.
Helyi tartalom készítése
Fejlessz ki egy tartalomstratégiát minden egyes helyszínre külön-külön. Bár ez előzetes többletfeladatot igényel, pozícionálja magadat arra, hogy stratégikusan célozhass meg olyan vásárlókat, akik helyi termékeidet és szolgáltatásaidat keresik.
Adj minden helyszínnek egyedi oldalt saját URL-jel. Kerüld el a duplikált tartalmat, beleértve az egyes helyszínre vonatkozó információkat, például címedet, telefonszámodat, e-mail címedet, térképet. Mindig legyen jól kidolgozott "Rólunk" oldalad és Főoldalad, amelyek tartalmazzák a releváns kulcsszavakat, címedet és vonzó tartalmat.
Gondolkodj, mint egy ügyfél. Hozz létre tartalmakat az ő igényeik és kívánságaik alapján. Hallgass rájuk a közösségi médián keresztül. Válaszolj az ő kérdéseikre. Hozz nyilvánosságra helyi híreket vagy eseményeket. Kérdezd meg a véleményüket. Nem csak több potenciális ügyfél talál rád versenytársaid előtt, amikor keresést végeznek, de nagyobb valószínűséggel vásárolnak tőled, mert olyan tartalmat nyújtasz, ami releváns számukra.
Használj közösségi médiát
A helyi Facebook oldalakról származó tartalom teljesíti a nagy márka nemzeti oldalait. Hozz létre egy oldalt minden helyszámhoz és építs egy rajongótábort mindegyikhez. Hirdess helyi eseményeket és kínálj kedvezményeket és jutalmakat, amelyek kizárólag a Facebook felhasználók számára érhetők el. Bátorítsd a rajongókat, hogy kedveljék, értékeljék és jelentkezzenek be helyszíneiden. Minél több interakciót kap egy oldal, annál valószínűbb, hogy megjelenik a Facebook keresési eredményeiben.
Továbbá, aktív legyél a Twitteren, a YouTube-on, a Google+-on, az Instagramon és bármely más platformon, amely ésszerű a vállalkozásod számára. Mindig tartalmazd a helyspecifikus URL-t, mert a Google ezt az információt használja a keresési listák javításához, ami javítja a rangsorodat.
Az a nagyon erős módja a közösségi médiának, hogy bevonja a követőit, hogy helyi híreket posztolj. Amikor ezt teszed, megmutatod, hogy fontos számodra a közösség és tisztában vagy a történésekkel. Hirtelen nem csak egy arc nélküli vállalkozás vagy.
Szerepelj helyi adatbázisokban
Azáltal, hogy szerepelsz a helyi könyvtárakban, gyorsan megtalálnak. Egy helyi vállalkozás bejegyzés egyszerűen egy profil, amely tartalmazza a vállalkozás nevét, címét, telefonszámát, webhelyét és minden egyéb szükséges információt. Több ezer online könyvtár létezik, ahol ingyenes bejegyzést hozhatsz létre.
Lehet, hogy csak egyet választasz, de minél több bejegyzésed van, annál nagyobb lesz a láthatóságod és az esélyed, hogy megtaláljanak. Ráadásul a helyi keresésekben magasabb helyezést érsz el.
Az, hogy jól szerepelsz-e ezekben a profilokban, kulcsszóval kapcsolatos információk pontos és teljes körű megadásától függ. Minél több információt adsz meg, annál jobb. Minden helyi könyvtárban ugyanazokat az információkat szerepeltetni. A Google ugyanazokat az információkat látja, és több bizalmat szavaz a vállalkozásodra, ami javítja a rangsorodat a keresésekben.
Gyűjts vásárlói véleményeket
Az ügyfelek jobban megbíznak más ügyfelek véleményeiben, mint a hirdetésekben. Valójában a vásárlók 72%-a ugyanannyira megbízik az értékelésekben, mint a személyes ajánlásokban, és az online vásárlók 77%-a olvassa el az értékeléseket a vásárlási döntés meghozatalához. Kérj meg ügyfeleidet, hogy osszák meg tapasztalataikat. Pozitív vélemények mellett azok a vállalatok találhatók meg, amelyek mellett az emberek kattintanak. Emellett befolyásolja azt is, hogy hogyan jelenik meg vállalkozásod a keresésekben, különösen azokon az oldalakon, ahol a látogatók a pozitív értékelések alapján tudják rendezni a listákat. Csak nézd meg ezt a Moz által készített tanulmányt, amely az értékeléseket az első 8 rangsorolási jel között helyezi el a helyi eredményekben.
Az értékelések azonban kétélű fegyverek is lehetnek. A negatív vélemények elkerülhetetlenek a vállalkozás élettartama során. Azonban, ha elegendő pozitív véleménnyel rendelkezel, azok felülírják a néhány véletlenszerű negatív véleményt. Másik módja a negatív vélemények kezelésének. Ez mutatja meg a Google számára, hogy figyelembe veszed ügyfeleid véleményét.
Bónusz Tipp: Tartsd érdekelt a vásárlókat
Ez az egyik legegyszerűbb marketing stratégia. Végül is a marketing arról szól, hogy egy közösséget építs fel olyan lelkes vásárlókból, akik promótálják a vállalkozásodat. A szájról-szájra marketing erőteljes és növeli a vezetékek generálását, ami több ügyfelet jelent. Bátorítsd ügyfeleidet, hogy promótálják a vállalkozásodat olyan ösztönzőkkel, mint a hivatkozási programok.
Végső gondolat
Amikor vállalkozásodnak több helye van, több weboldallal versenyzel, tehát ki kell tűnnöd és vonzónak kell lenned a helyi közönséged számára. A szilárd helyi SEO stratégia kulcsa az ügyfelek problémáinak megoldása és a bizalmuk építése, amit tartalommarketing útján is elérhetsz. Franchise és több helyen működő vállalkozások esetében a helyspecifikus SEO és a tartalommarketing használata segít abban, hogy ott legyél, ahol az ügyfeleid vannak, és erős stratégiát építs fel helyi vállalkozásod rangsorolására és népszerűsítésére, hogy megtalálják és válasszák.